Kraftgång :)

Det svenska ordet för powerwalk är (fritt översatt) "kraftgång" men hur kul låter det när man säger till grannen att man ska ut på en kraftgång?!
Tidningarna fullkomligt svämmar över av metoder att "bli fit" inför badsäsongen, så visst blir man påverkad men att äta en speciell diet eller träna efter ett strikt gymprogram i fyra veckor är inte hållbart för mig i alla fall.
Powerwalk var däremot något som föll mig i smaken, går gör vi varje morgon ändå så varför inte öka på tempot lite. För att få Lucas med på noterna har jag införskaffat en klövjeväska, det blir mer fokusering på promenaden och mindre nos i buskar och på stolpar.
Vi startade  med en tjugominuters promenad tvärs igenom skogen skogen så han fick lulla av sig, nosa runt och göra sitt. Sen var det dags att koppla på väskan som var laddad med vattenflaskor och mina attiraljer, Lucas var måttligt road.



De första minutrarna gick han bara snett bakom mig och skakade sig, " attans att eländet hänger kvar" men insåg till sist att den inte gick att rubba och föll snart in i min takt.
Vi körde i raskt tempo en halvtimme och jag har nog aldrig sett Lucas så fokuserad någon gång. Efter en spurt uppför en skogsbacke (brant sådan) tog vi vattenpaus.
Det var en lycklig Lucas när matte kopplade bort bördan.



.........och en lycklig matte ( om en något andfådd) som hittade en bänk.....
fast jag ser mest lidande ut :)



På med väskan igen och raska tio minuter senare var vi hemma. Lucas bröt sin vana trogen att rusa genom huset för att bli utsläppt på altanen, han föll pladask på sin filt i köket.



Slälv föll jag pladask in i duschen......jisses, vad är det man utsätter sin kropp för?!
OK, bikinin ska sitta snyggare i år och......jag måste komma i ridbyxorna till 8 maj.

Vi laddar för en ny omgång i morgon, pust o hmuff L&L

Kommentarer
Postat av: Anonymus

Härligt, va duktiga ni är, fortsätt så!!!

Hade ingen aning om att klövjeväskan skulle fokusera hunden som du säger. När Busan skulle göra något som jag ville att hon skulle göra så satte jag på henne sele, som gav signal om att det var något annat på gång. Är det det samma för Lucas med väskan då?



Bikini-lycka-till!

Kramis från säker baddräkt

2009-04-21 @ 13:18:51
Postat av: Johan

" attans att eländet hänger kvar" fel fel fel, han skulle bara känna in väskan så att den satt rätt och bra :)

2009-04-21 @ 20:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0