Oj, vart tog dagarna vägen

Dagarna har rusat i väg med expressfart, har jobbat helgen så det kanske inte är så konstigt trots allt.
Fredagen var både solig och varm och jag var ledig, kan det bli bättre?!
Lucas och jag har kört på med vår powerwalk och trots att det har gått ett antal gånger nu så startar han med en rejäl skakning,....han ger nog aldrig upp hoppet om att den ska trilla av :)



Får nog korta promenaderna något när värmen blir intensivare, efter 20 minuter tog vi vattenpaus, tungan hängde som en slips på honom.



På eftermiddagen kom grannen på besök med en flaska vin, inget man tackar nej till en solig eftermiddag. Lille Elliot hade händerna fulla hela tiden. Lekstugan och Lucas leksaker var ett hett objekt.



Likaså att hjälpa Lasse att kratta i potatislandet :)



Efter en såååååå härlig eftermiddag och förkväll kan man väl gissa sig till att kvällspromenaden inte blev riktigt som jag tänkt mig. Det var ovanligt många rötter som låg blottade på stigarna,(tyvärr inget jag lade märke till) hala stenar
(i torkan) och en stor hundblaffa som jag missade helt (att se alltså).
Vi gick upp till dammen så jag fick möjlighet att vaska av skon........strumpan och halva byxbenet åkte med i farten , tänk så det kan bli. Både Lucas och Robin tyckte det var jätte roligt att matte ville vara med och leka :)

Måndag och tisdag gick i trädgårdens tecken, ogräsplock och kantgrävning, rätt skönt, man får rensat hjärnkontoret samtidigt och kroppen får ett gratis gympass.

Avslutar med lite trädgårdsbilder, det är ju faktiskt nu på våren som trädgården är som vackrast.
Plommonträdet i full blom......(vi hoppas på mycke bin i år)



Rabarber som växer så det knakar.......(skördade några i dag faktiskt)



....och tulpaner i full blom.....



Nu är det dags att natta och vila, i morgon laddar vi Lucas väska igen och ger oss av på en ny rejäl promenad.
Kramis och god natt L&L

Kommentarer
Postat av: Anonymus

Underbara vår....klövjeväska till trots...Voff



Tulpanbilden är jättefin!



Kramis

2009-04-29 @ 16:33:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0