Soligt, svettigt och görskööönt.

Våren är äntligen här, klarblå himmel, värmande sol och fågelkvitter som t.o.m överröstade trafiken.  Det kanske bara var idag men det var en försmak av vad som komma skall.
Hur som helst så var det en utmärkt dag att ta en långpromenad på, Lena var ledig och jag jobbar kvällen. Sagt och gjort, vi tog våra stavar, ryggsäck & Lucas och gav oss av.
När vi går stavgång använder jag cykelbältet runt midjan så slipper jag styra Lucas med kopplet, nu använder jag stavarna till att korrigera honom. Väldigt bra eftersom han envisas med att korsa gångbanan i ett, helst vill jag att han ska förstå när det är "arbete" och när det är fritt fram. Fick ett tips av Anette när vi lade spår, använd sele eller ett annat koppel så han förstår att nu är det arbete. Ska faktiskt ta och göra det nästa gång. Men han skötte sig faktiskt riktigt bra ändå, som sagt han blir bara mer och mer skötsam:)


Som vanligt hade jag på mig för mycket kläder och svettades rejält när vi tog fika paus. Vi hade gått längs med
St Jörgens golfbana och bort till fårhagarna vid Lillhagen. Här kan man slå sig till ro en stund på de bänkar och bord som står längst med vägen, urskönt.
Inget smakar så gott som en kopp kaffe ute i det fria, tyckte nog Lucas om vattnet också:)

Två timmar senare var vi hemma, idag gjorde jag Lucas sällskap och bara genade genom huset och ut på altanen,
brassestolen och filten åkte med i farten. Njöt av solen och värmen i bara linne och kortbyxor, hade säker mellan 20-25 grader i min lilla blåsfria hörna (Lucas intog skugghörnan).
Har vi tur så lyser förhoppningsvis solen i morgon också / Kramis L&L och L

Kommentarer
Postat av: Lena

Sådana vårdagar är lätträknade,då är livet lätt att leva.

2009-04-01 @ 22:15:31
URL: http://lizlukas.blogg.com
Postat av: Anonymus

Låter som ni har avnjutit våren till fullo. / Kramis

2009-04-02 @ 08:17:00
Postat av: Anonymus

Jag glömde ju kommentera Lucas recept, det var helgulligt.

2009-04-02 @ 08:56:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0