Still going strong :)

Kom iväg något senare idag, det  é bara såååå svårt att kliva ur sängen ibland. Lucas sneglade på sin väska som stod i hallen och höll avstånd när jag skulle koppla honom men när han såg att jag hängde den på axeln viftade han på svansen, bauade och travade glatt iväg.
Samma skogsrunda idag men strax innan vägen började fick vi gör en avstickare bakom träden, nu var det mattes tur. Denna  gång band jag honom i ett träd, vis av gamla misstag :) För er som inte vet så hade jag lina runt midjan då med men inte kopplat loss honom så när jag sitter med byxorna vid fotknölarna får han upp ett viltspår och far iväg, försök att få stopp på en hund och samtidigt dra upp byxorna, dessutom var det mycke snö och häcken hade fått sig en omgång av enriset som jag inte observerade. Så numera väljer jag mina platser med omsorg och ser till att Lucas sitter fast på betryggande avstånd:)
Drack förmodligen för mycket kaffe när jag skulle skaka liv i kroppen i morse.

Nu var det dags att koppla på väskan (gick utan protester) och han skakade sig bara EN gång, du kanske har rätt Johan.....han lägger den till rätta:)
Idag gick vi andra hållet, Lillhagsvägen mot Brunnsbo och upp Litteraturgatan, 45 minuter med 3 minuters vattenpaus. Titta så fint jag kan gå.......



När vi kom hem och jag lyfte av väskan stod han vääääldigt länge och skakade sig
oooohhhh ............. yeeeees, äntligen



Men han fick lön för mödan, baljan åkte fram och matte hinkade upp vatten



Ytterligare en härlig promenad att lägga till handlingarna, lika svettigt som igår men inte lika lidande :)



Kramisar o voof L&L

Kommentarer
Postat av: Anonymus

Vilken snygg svansföring du har fångat på bilden, han ser helnöjd ut med att ha blivit av med "backpacken".......och tacksam för fotbad i grön balja.



....hm, skulle gärna sett dig med bar rumpa i snöhöjd när han drar iväg med dig. / Kramis

2009-04-22 @ 12:49:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0