Kan själv! (både jag och hunden)

Dagens väderrapport: Mulet, disigt och lätt duggregn. Jippi, det var ju idag jag skulle hämta mamma och pappa, dagens aktivitet skulle ju vara utflykt och fika.
Fast innan var det Lucas som stod på schemat och en vända i skogen. Vi mötte Arne och Hugo och fick sällskap på promenaden. Efter hälsningsritualen (med mycket bjäffs, skäll och bauande) gick båda hundarna hur bra som helst resten av vägen. Han valde själv att ligga på insidan idag när jag skulle iväg, gick bara rätt in till saccosäcken, blängde på mig med en blick som sa: bara glöm hundgården matte!

Nu fick vi möblera om dagens aktiviteter, handla står alltid på schemat så vi fick väl handla lite till idag då. Vi åkte till Sisjön och började vår shopping på On OFF, pappa behövde en ny fjärrkontroll till sin TV. Det blev en allroundkontroll.... och....extra batterier med tillhörande ficklampa.....och två usb-minnen.... varför måste det alltid bli mer än man tänkt sig, dessutom något man egentligen inte behöver?! ´
Frågade killen om kontrollen var lätt att ställa in till tv´n eftersom ingen av oss är speciellt teknisk, jo då......- sätt dig bara ner och ta en kopp kaffe och läs beskrivningen i lugn och ro så ska du se att det inte är så svårt......ja, vad säger man :)... gapflabb och tack.
Vi hade flyt, det behövdes inget kaffe bara stoppa i batterierna så funkade det, kul att det inte behöver vara mer avancerat än så:)

När jag kom hem idag mötte mig världens gulligaste syn, Lucas lilla nuna i sovrumsfönstret.......äntligen matte:)

Gissar att han legat i vår säng och bara checkade om han kunde ligga kvar eller behövde flytta sig till sin plats....Mycket riktigt, när jag kom in såg jag spåren på överkastet och fördjupningarna där han legat.

Kvällspromenaden gick genom skogen, det är så himmelskt skönt att gå där kvällsstid. Jag är ingen "fan" av sommartid men ljuset som kommer på köpet är en klar fördel.
Gick i egna tankar medan Lucas nosade runt, trodde att det var jag som styrde promenaden men vid ett tillfälle där stigen delade gick vi på var sitt håll. Lucas tittade på mig med en blick som kunde tolkas på två sätt:
1. snälla matte, kan vi inte gå denna vägen.....
2. är det du eller jag som ska rastas.....
................hur gärna jag än vill att det ska vara alternativ 1 så vet jag att det står en tvåa i pannan på honom.
Han fick som han ville och matte fick extra motion på köpet. / Kramis L&L


Kommentarer
Postat av: Anonymus

Vilken underbar bild. Jag tror han tänkte: taan, kommer hon redan, måste skynda mig till min filt.

Kramis

2009-04-04 @ 12:06:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0