Djurkul

Lika härligt väder idag, ljuvligt. Valet var lätt, idag blev det cykel,tyckte Lucas också som "bauade" hela backen ner när vi startade. Planerade ingen färdväg, det var Lucas nos som fick styra, dit nosen pekade, dit cyklade vi.
Hamnade så småningom vid "ladan", nu hade kossorna och hästarna intagit hagarna. Lucas gick ner i smygställning redan 200 meter därifrån, försökte få upp honom men det var lögens. Tycker det är pinsamt när han smyger som ett rovdjur, ungar som pekar och kommenterar >> Titta, vargen>>....för sjutton gubbar Lucas...RES PÅ DIG...man väser fram det men för döva öron.
Väl framme vid kossan (nyfiken hon med) så går han upp på tå och sticker in nosen genom stängslet och kossan möter upp med mulen på andra sidan. Hur gulligt som helst, detta har hänt en gång förut så nu var jag beredd med kameran, det här måste ju bara plåtas.
Trots alla förbedelser fick jag tji, Lucas var på lekhumör. Det tog honom tre sekunder att konstatera "snäll kossa, ska vi leka" pladask ner på framtassarna och så blicken "kom igen då". Mamma Mu var inte på lekhumör, I samma sekund Lucas for ner gjorde hon ett skutt bakåt i ren förskräckelse.....jisses gosse, skrämma en gammal dam på det viset.
Foton blev det men inte som jag tänkt:)


Vad som fick deras uppmärksamhet har jag ingen aning om men för Lucas del var det roliga över, nya dofter och ljud lockade högre upp i backen........det var getterna och fåren. Men nu tyckte matte att det räckte med smygturer så det blev en vänstersväng och bort från djur, barn och föräldrar:)


Turen tog ut sin rätt, när vi kom hem slocknade han på altan. Där fick han ligga oströrd tills det var dags för mig att ge mig av.

Fick äntligen tummen ur och hälsa på Bella och Tilde. Så underbart att få nosa på en bebis igen, fast den stängde jag när det var dags att byta blöja :) Hon hade lite magknip och gnydde lite mellan sovstunderna  men såg mest ut att vara nöjd med att ligga på soffan och veva med armarna när jag och Bella fikade. (kaffe och världens godaste pastasallad, tack det var mums).

Alfons och Wilson hade legat på balkongen en bra stund innan de kom in och hälsade, vilka jyckar. Här har du att lära Lucas, det är nog lättare att lära dig stava till "lydnad" än att få dig att göra det:)
Men att fånga båda på samma bild var inte helt lätt. Någon hamnade bakom den andre hela tiden, vem som var vem fick jag inte heller kläm på men några bilder blev det:)


Ja, ja bättre någon sida än ingen alls :)


Får be Marcus och Bella maila över några bilder från deras album, där fanns några riktigt fina foton på.......ja, vem det nu var av hundarna.

Lucas tog emot på altanen när jag kom hem, ingen hälsning bara en nos som minutiöst sökte över hela mig och en blick som sa......V a r...h a r...d u...v a r i t, utan mig?
Ja du Lucas, du kan inte vara med överallt men någon gång ska vi väl kunna träffas allihop kanske.

Till kvällsrundan fick vi sällskap av Lena, vi tog rundan i slingan och kan bara konstatera hur härligt det är med ljusa kvällar och skogspromenader. / Kramis från L&L

Kommentarer
Postat av: Anonymus

Mamma Mu o Lucas mötet skulle jag gärna upplevt. Himmel så gulligt. / Kramis

2009-04-03 @ 08:29:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0