Vår & Grill....mums

Solig vecka och jag har blivit berikad med miljarder fräknar i nunan. För att bli brun måste jag gå igenom mina stadier, rosa hud, fräknar  i plenty, kräftröd .........och sen brun.................o då brukar sommaren lida mot sitt slut.
Det tar tid men jag brukar bli lite brun i alla fall innan sommaren är slut:)
Lucas fick sitt första "bad" i sin balja, vi har använt den som skydd för altanbordet hela vintern och i påskdagarna plockades dessa fram, baljan slängdes ner på gräsmattan och det tog inte två sekunder så stod Lucas redo och bara väntade på vattnet. (Lasse fick hämta en hink från källaren, vi har inte kopplat på pumpem ännu)





Hela veckan har bestått i fint väder och alla tvättkorgar är nu tömda, man nästan letar tvätt så man kan hänga ut:D)

I går (lördag) hade vi årets första grilldag i hop med våra underbara grannar, det blev en kompott av spett och korvar, pasta- och tomatsallad och som pricken över i:et iskall "Penascal" (rosévin). Bäde jag och Helene hade nämnda vin på kylning.



Elliot (grannsonen 3 år) höll oss i gång, han är högt och lågt och bara såååå underbar, vilken energi, tusen saker som ska avhandlas, helst på en gång.
Han fick en klubba av Helene och lyckades sitta still i hela två minuter. Fast på bilden i fråga är det ett val                        "Korv VS Klubba"...........gissa hans  val?????  :D)



Japp..... det blev klubba :D)



Vid sjutiden bröt vi upp, Elliot skulle nattas och jag skulle på kvällspromenad med Lucas, hade stämt träff med Helena klockan sju vid dagiset.
I ärlighetens namn ska sägas att Helena fick uppdatera mig om promenaden när vi var ute på söndagen, det var inte bara en promenad i skogen , vi hade mött folk o hundar också, iskall "vinio penascal" kan vara såååååå förädisk:)
(men jag var trevlig och höll mig på bena hela promenaden) minnet är svårare att göra något åt.
Hur som helst var det en härlig dag från början till slut, med eller utan "bra minne", en vårdag som vi plockar fram när de mulna dagarna dominerar.
Kram o voofisar / L&L

Kommentarer
Postat av: Anonymus

Så himla gott och mysigt ni har det. Vi väntar lite till innan vi tar fram grillerian, något för kallt ännu. Lucas bryr ju sig inte om temperaturer inte ens när han vill bada (tassarna), sötnos.

Voffisar från kalla Dalsland

2009-04-20 @ 13:12:47
Postat av: i i i l y |

SV; Tack så himla mycket , vad glad jag blir :D!

Det du skrev är en riktig kommentar :D

Annars kommenterar folk bara reklam om sin blogg ,. Jag kommer absolut följa din blogg :D

kram och tack

2009-04-20 @ 14:20:44
URL: http://iiily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0