"Hundutflykt"

Söndagsmorgon, det är gråmulet ute, drygt 6 plusgrader och man vill bara såååååå gärna krypa tillbaks till sängen. En annan dag kanske för på dagens schema stod det "gemensam hundpromenad i Svartedalen".

Packade en ryggsäck med fika, hundgodis och sittdyna. Lucas trodde nog det var kursdags hos Anette när han såg ryggsäcken, han rusade rätt fram till bilen och väntade på att jag skulle öppna vilket aldrig sker annars.


Vi hämtade Sonja, Hugo och mötte upp Sonjas kompis Ulla med sin Klara (Jack Russel), hon skulle köra efter oss.

Tre och en halv mil senare var vi nästan framme eller rättare sagt för långt framme. Där vi vände stod två karlar på pass, det var söktävling i skogen, de hade inte sett några bilar åka förbi. Efter telefonkontakt med Anette vände vi tillbaka en liten bit.....o titta där, hela gängen på plats, en salig blandning av hundar, härligt.

Hugo och Lucas presenterade sig genast, skäll, bauande och yyyl. Alla hundar stämde in i skönsången, vilket liv J, Anette hade lite svårt att göra sig hörd.

Men när vi väl började gå flöt det på bra, hundarna anpassade sig ganska snabbt och man lärde sig ganska snart vem man skulle gå framför/bakom eller vid sidan med.

Elva hundar totalt, tax, collie, lagotta, doberman, boston terrier, jack russel, berner sennen, blandis, och sibirien husky, tror jag prickade in alla där, härlig blandning i alla fall. Mötte den ene av karlarna och påpekade att vi hittade vårt gäng till slut...-jo, jag hörde det !

Efter en timmes promenad slog vi oss ner för fika, lite korv/köttbullebitar utslängd i mossan höll hundarna sysselsatta.
Synd att jag inte ställde mig närmre, bilden blev lite mörk (mycket skog) här är iallafall collien och lagottan.



Som sagt, lite väl mörka bilder


 Hugo blev ett med skogen, men han sitter faktiskt bredvid Sonja.


Här var det mattarna som blev ett med skogen


Så till sist en gruppbild, även här lyckades några försvinna, med dagens digitala teknik borde man lära sig att ta fler bilder och välja ut de bästa, men men.... bilder blev det även om kvaliten kan diskuteras:).



Vägen tillbaka flöt på fint tills Lucas fick för sig att börja "leka", det enda han lyckades åstadkomma var kaos bland alla hundar, oj vad det skälldes, riktat mot Lucas. Insåg snabbt att han tagit sig vatten över huvudet och slog till reträtt på sitt speciella sätt " gnäll och skrik som du är skadad" o vips så var det lugnt igen. Han har gjort så förr när han har legat i underläge, hela han utstrålar "tyck synd om mig matte". Tidigare har jag gjort det också, trodde ju att han var allvarligt skadad. En duktig skådis med andra ord.

Resten av promenaden låg focus på vägen framför tassarna......ska nog leka en annan dag.

Det har varit en härlig dag, alltid trevligt att träffa nya människor och hundarna mår bara bra av att umgås med andra hundar, detta gör vi gärna om.

Tack Anette för ditt engagemang och för att du hittar på sådana här härliga utflykter.                 

Kramis L&L


Kommentarer
Postat av: Mette

Visst var det kul.Jag skrattade högt när jag läste ditt inlägg.

Dina bilder var visst fina.Jag "snor"lånar några bilder du tog på gruppen.

Hoppas att vi träffas på nästa promenad.

Kram Mette o Otto

2009-04-05 @ 18:15:52
URL: http://finnotto.blogg.se/
Postat av: Anonymus

Hi hi va mysigt med vovveträff. Bilderna är helt ok. / Kramis

2009-04-05 @ 18:42:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0