Varmt, varmt, varmt...

I dag fick man verkligen en försmak av sommaren, tanken med vår morgonpromenad var som tidigare att Lucas får första halvtimmen till att nosa och göra det han ska sen åker väskan på, det är min tur och vi kör i raskt tempo.
Jag ger mig sjutton på att han vet när det är dags för väskan, idag drog han ut på sin del av promenaden, vägrade göra "sina behov".....nä, inget bra ställe..........nosa, nosa, nosa....nästan sätta sig för att i nästa sekund komma på att detta var heller inget bra ställe...... oooooch så om igen. När det hade gått 45 minuter gav jag upp och väskan åkte på till Lucas förtret, vi hade förvisso inte bråttom, klockan var inte ens åtta men värmen gjorde sig redan påmind och jag vill inte pressa honom med tempokörning och en tung väska när solen gassar.

En blick som säger ganska mycket....... "attans, där sprack den planen" när väskan åkte på.



Det blev en tjugominuters runda sen hängde tungorn som slipsar på oss båda två.

Kvällsrundan tog vi i skogen, såg varken människor eller hundar på promenade men Lucas trippade på tå nästan hela rundan-innebär att han fått nos på någonting......när han gör så vet man inte vad som väntar bakom nästa buske. Det kan vara en fågel som prasslar bland löven men kan tyvärr också betyda älg. Ställer alltid in mig på det sistnämnda, bättre att förekomma än att förekommas........vilket egentligen inte gör någon skillnad, jag blir lika skiträdd varje gång ändå.
Nu uteblev "mötet" men det innebar ändå att jag var på helspänn hela promenaden och missade att njuta av den ljumma härliga kvällen. Lucas njöt i alla fall, han slapp ju väskan och kunde gå som han ville utan att matte tillrättavisade hela tiden, hon hade fullt upp med att spana efter älg :)
Väl hemma var han inte lika tuff förstås, för honom betyder varma sommarkvällar nämligen luftballonger. Att ligga på altan då är helt uteslutet, tryggheten hittar man då under mattes säng......



Mmmmmmmm.....finns inte en luftballong i världen som kommer åt mig här :)



Nä det var knappt att matte fick fram honom heller, vi har köpt nya sängar och nivån mellan sängen och golvet är något mindre nu, innebär att Lucas egentligen inte kommer under men pressar sig in men det funkar om jag drar ut honom i bakbenen, inte uppskattat men nödvändigt, alternativ: han gräver ner klorna i golvbrädorna och drar sig fram. Det är verkligen inget man har lust att lyssna till när man är såååå nära att somna:)
Luftballonghotet är inte längre aktuellt nu när det mörknat så saccosäcken duger igen.

Voof o god natt L&L

Kommentarer
Postat av: "Anonymus"

"Hatar-väskan-blicken" är helt underbar. Kan du skicka den till mig, vill ha den på väggen!



Ja ja, den stackars vovven har det inte lätt.....luftballonger, väska på ryggen, vaaarmt, blir dragen i bakbenen när han väl har tagit betäckning i husets enda trygga vrå......får nog skicka dit djurskyddsföreningen. (Då tar de nog hand om mig istället)

Ha en härlig valborg! Ikväll skall vår kör sjunga in våren i Stigen, håll tummarna! Sen skall jag ha en veckas semester, skööönt.

Kramis

2009-04-30 @ 08:24:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0