Fontin

Det blev en Kungälvsrunda idag med, sonen fick övningsköra till skolan. Körde upp till Fontin-Trankärr, där finns en motionscentral och flera spår att välja mellan.
Från 1,25 km till milen, vi startade på röda spåret 2,5 km. Alla spår har första kilometern gemensamt, vid nästa vägval bestämde jag mig för gula spåret 5 km.Varför vara lat, jag var ledig och hade inga "måsten" hemma.
Av någon underlig anledning är två km här hemma (hemmifrån till Selmatorget)en baggis att gå, i slingan kändes den som fyra. Blev lite snopen när jag möttes av en skylt där det stod "3 km" kvar till mål....-Va...det borde ju vara bakom kröken!!!
Som sagt, inget som väntade hemma"gå vidare till gå"
Från att ha varit en skön slinga att promenera i blev den plötsligt väldigt backig, långt ner i en dalgång och upp igen, långt ner i en dalgång och upp igen. Med facit i hand upptäckte jag minst två genvägar (om man ville slippa de värsta backarna) men eftersom jag inte visste att genvägen avslutades i mitt spår så vågade jag inte chansa. Det blev två djupa suckar när det uppdagades(liten svordom också).
Hur som helst kan jag med gott samvete tala om att vi gick en halvmil (hela) i rask takt:) Lucas såg inte det minsta trött ut när vi kom till bilen men väl hemma på sin älskade altan slocknade även han.
Ett Ps, han skötte sig exemplariskt idag:)

Kommentarer
Postat av: Berit

Gulleplutten, har matte kört slut på dig idag? Både med backiga backar och den äckliga borsten.

Ja min lurviga kärlek du vet vilken buss du skall ta från Nils Erikssons plats till Färgelanda. Där möter dig lugn och ro, ingen borste och många kattor att regera över. Varmt välkommen!

Kramisar moster

2009-02-24 @ 15:09:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0