Ur funktion!

Det är inte lätt att hålla löfte att skriva varje dag när inte nätet funkar. Vet inte varför internet la av igår får kolla dettta i kväll när jag kommer hem.
Tack till alla er som höll tummarna igår inför Lucas veterinärbesök, det hjälpte. Med lite hjälp klev han faktiskt upp på lyftbordet utan alltför stora protester, även om han vid första försöket  bara använde det som en brygga för att ta sig över till andra sidan (var själv inställd på att bli ordentligt svettig inför försöket att baxa upp honom).
Väl på plats gjordes undersökningen av "hakan" (inte smeknamn på veterinären) inget bakteriellt men väl fyra avlånga knölar som hon inte hade en susning om vad det var. Det fick bli behandling med shampo och kortisondroppar i 14 dagar, hjälper inte det blir det en grundligare undersökning med biopsi.
Sen gjordes en allmän undersökning av  päls, öron, ögon osv.  där blev det lite knepigare. När man kommer till de bakre regionerna åker ändan i backen, försöker man lyfta upp den åker även den främre delen ner och han förvandlas till en sugpropp...å gissa om han gnäller när man lyfter honom (låter som misshandel).
Vi lyckades, men.....jag blev svettig...och hårig (trots att jag hade borsat ur honom) så jag kom inte undan iallafall:)
Nu hoppas jag att denna behandling ska hjälpa så vi slipper en "nästa gång".
Visste ni att nu har även våra älskade husdjur fått "patientkort"....inte jag heller men jag skrattade gott med det i handen när vi lämnade Blå Stjärna/ Kramis


Kommentarer
Postat av: Berit

Stackars Lucasponken, har du varit uppe på bordet igen och blivit synad i rumpan...ja, dig är det synd om för allt du behöver utstå. Vem vill bli avsynad i aktern??? Inte jag!



Hej matte! Du får slita med honom men jag hoppas verkligen medicinen hjälper så du inte behöver ställa honom på "catwalken" igen.

Du måste ta ett foto på hans patientbricka och lägga ut den här så jag får se, det låter urgulligt.

Ser fram emot fungerande internet och fortsatt läsning / Kramis

2009-02-27 @ 14:10:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0