Walk in the park

Efter en helg i jobbets tecken hade jag sovmorgon idag men det blev inte så mycket av den varan eftersom Fredrik hade försovit sig. I stället blev det till att raskt ta på sig för att köra honom. Tog också med Lucas så kunde vi ta morgonpromenaden på något nytt ställe nu när vi ändå var ute med bilen.
Det blev Ramberget.
Första biten från parkeringen och uppför berget var inte rolig, började undra vad jag gett  min in på. All snö på gångvägen hade blivit slask som i sin tur hade fryst, ett mindre...H... att gå på. Försökte få Lucas att "gå fint" för att slippa dratta på ändan vilket han inte alls hade lust med "nya dofter, ny skog é du inte klok matte". När vi väl nått toppen var mitt humör i botten. Tanken på att vi skulle ner också gjorde inte humöret bättre.
Efter en paus på en bänk och lite fototagning på Lucas och utsikten kändes det lite bättre. Vi kunde börja vår nedfärd.
Vi gick i snön som fortfarande var orörd ovanför vägen, vilket underlättade betydligt ända tills Lucas fick "fnatt".
Nu märktes det att han inte hade fått sin cykeltur på några dagar. Han dök ner för slänten, drog med mig så jag landade på knäna i en meterdjup driva (jag stod bokstavligen på knäna med hälarna vid rumpan)sen gjorde han sina rusningar runt mig.Han lyckades vira kopplet två varv runt kroppen på mig innan han tvärstannade och satte sig med ryggen mot mig. Han visste vad han hade gjort men vägrade se eländet.
Och elände var det, för att ta mig loss var jag tvungen att kasta mig framåt så jag kunde räta ut benen sen fick jag rulla två varv åt sidan för att lossa kopplet därefter kunde jag resa mig. Snöig.....mycket snöig, hittade en bänk där jag kunde plocka av mig stövlarna för att  tömma på snö, likaså insida jacka, mössa och fickor.
Ibland är det skönt att gå på ställen där ingen annan går.
Resten av nedfarten gick betydligt lugnare, det räckte med en blick på Lucas, han var världens lydigaste jycke ända fram till bilen:)
Lite bilder från vår utflykt.
Utsikt vid RambergetUtsikt på Ramberget
Utsikt vid Ramberget 2
MusjaktMusjakt (inge lycka denna gång)Nöjd gosse som ser sig om efter nya äventyr.

Kommentarer
Postat av: Berit

Han är alldeles underbar och dina beskrivningar på era äventyr är oslagbara. Ja ja du har en levande hund....Agnetas Morris är Lucas motsats...

Sista bilden gillar jag väldigt mycket, han ser ut som om han äger stan. / Kramis

2009-02-23 @ 13:29:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0