Semester:)

Äntligen ledig, himmel vad skönt, fyra veckor i total avslappning...I like it :)

Grannens katt Moses har varit på besök, vi hade "drive in" i friggeboden. Mat och vatten stod uppdukat morgon, middag och kväll i tre dagar när grannarna var i Stockholm.
Tyvärr kan man inte tala om för en katt att "drive in" är tillfälligt stängd tills nästa gång matte o husse åker på semester, det räcker att vi närmar oss friggeboden så kommer han farande som en raket ur buskarna.
I går slog jag mig ner på bänken och fick herr Moses i knät, oj så man kan spinna och kela.....



....och för att inte trilla ur knät så satt klorna konstant fast i byxbenet...aj aj aj....jag vet att han inte menar något illa men attans vad vassa dom är.....



Bjöd in mor & far på middag och bärplockning. Hade premiär på våra enga potatisar, dillkokta färskpotatisar med en klick äkta smör......kan det bli bättre.

Sen var det bärplockning med vin :) Vi slog oss ner på varsin pall framför buskarna med vinet lätt tillgängligt bredvid, tänk vad roligt det kan vara att plocka bär.



Eller som Laine sa " det heter ju inte vinbär för intet "...hur rätt har hon inte :)



Nu ska jag och Lucas träffa Helena o Robin för en promenad till skogs, ingen stress, inga tider att passa bara en stilla promelull.
Kramis o voof L&L

Kommentarer
Postat av: "Anonymus"

Mmm...så mysigt och gott det ser ut och låter. Både med potis, smör, vin och Misse Mose. / Kramis

2009-07-20 @ 13:17:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0