" å regnet det bara öser ner....tra la la

Fy bubblan vad det har regnat idag men som vanligt är det inget att be för....bara att ge sig ut. På med stövlar, regnbyxor och jacka sen rakt ut i skogen. Lucas bryr sig inte det minsta det är bara in och ut i buskar, skakar sig lite och så gör  vi samma procedur igen. Han har blivit väldigt duktig på att "gå bakom" vilket är viktigt när vi går i skogen och det sluttar nerför, har taskig erfarenhet av han framför i sitt tempo och jag bakom som försöker hänga med i en slipprig nedförsbacke. När det hände hade jag långlinan fäst runt midjan, Lucas låg framför och höll farten och innan jag visste ordet av så var båda fötterna upp i luften och jag landade platt fall mitt i skogsbacken. Lucas stannade av rycket, vände sig om och tittade på mig: - kommer du eller.........nähä då sätter jag väl mig och väntar tills du är klar då! Så satte han sig med ryggen åt mig och väntade.............ahhhhhhhhhh, själviska, eländiga jycke.....du ska ju komma fram och nosa matte i nunan, gärna ett slick och tycka synd om matte som har fullt upp med att få luft i lungorna. Icke denna jycke inte, minen när han vänder sig om medans han fortfarande sitter är: -ska du ligga där länge till!
Men som sagt, nu har han lärt sig och jag tänker inte utsätta mig för hans förnedrande blickar någon mer gång :)

Vill passa på att gratulera min goa systerson Johan som fyller 39 i morgon, som vanligt har jag missat att skicka kortet men kom på ett sätt att få fram det i alla fall.................här, va annars...
Så Grattis Johan och massor av kramisar





Hoppas ni får en trevlig dag i morgon, kramis L&L

Kommentarer
Postat av: Johan

Tackar :)

2009-06-12 @ 22:06:32
Postat av: "Anonymus"

Så gärna jag skulle vilja se dina cirkusnummer. Lucas verkar ju inte särskilt imponerad men det tror jag att jag skulle bli....

Vi hade en helt underbar dag hos Johan. Han och Annelie skapar en så fantastisk mjuk, harmonisk stämmning så man blir alldeles lyrisk. God mat god dryck och idel vänlighet. Så kom David o Helena och farmor med sin Tage och det blev stundtals väldigt uppsluppen stämning. Härligt, härligt.



Kramis

2009-06-15 @ 08:20:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0