Kärleksstigen

Kvällspromenaden gick idag via "kärleksstigen", historien bakom namnet har jag ingen aning om men så har stigen som förbinder Backa Röd & Aröd alltid hetad (kan man skriva "hetad"? grammatiskt rätt eller fel?!) Förmodligen ungdomarnas tillhåll någonstans på 40-talet då området byggdes.
Hur som helst så var det en underbar promenad, jag har inte gått här på två år så det har hänt en del. Växtligheten var jämförbar med regnskogen (säger jag som aldrig varit där), effekterna var häftiga i alla fall.
Liten  bildsvit på Backas regnskog (gör sig helt klart inte rättvisa på bild)





In i djungeln.......................



......................och ut igen.



Sen har vi den lilla "tronen" som tillkom när stormen "Gudrun" härjade för några år sedan, några skogsröjare som tog hand om alla fällda träd gjorde en tron av en stubbe, nu är det knappt att man ser den från stigen.



Nästa promenad tar jag med mig häcksaxen och klipper fram den igen :)

Kramis, voof o gonatt L&L


Kommentarer
Postat av: "Anonymus"

Det ser verkligen ut som regnskog (säger en till som inte varit i en riktig regnskog) vilken intensiv grönska. Då är väl Lucas inte riktigt på rätt plats med tanke på hans varglika utseende. Men eftersom han inte har en aning om våra associationer så platsar han fint och njuter av "sin" regnskog.

Idag har Färgelanda haft skolavslutning i strilande regn inte i strålande sol som man kan önska. Blött, dyblött.

Nu går jag hem för en skön stund i fåtöljen och för att njuta av två dagars ledighet. / Kramis

2009-06-12 @ 16:41:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0