Loppinfo & popcorn

Låg vaken till tre i natt och kliade mig, det är ingen överdrift när man läser på nätet att loppbett är 1000 ggr värre än ett myggbett, ont gör det också. Gav till slut upp försöken att sova och ringde sjukvårdsupplysningen, frågade om det var Ok att ta Betapred (medicin för allergichock). Med tanke på storleken och intensiteten var det inga problem att ta det men skulle klådan och svullnaden komma tillbaka efter tolv timmar så fick jag inte ta någon mera dos utan att söka läkare, vid denna tid på dygnet går man med på vad som helst. En stund senare kände jag klådan avta och jag somnade som en stock:)

Bävade lite när tolvtimmarstrecket började närma sig, visst kliade det lite men inte värre än ett normalt myggbett, något jag mycket väl kan stå ut med, tack o lov att det värsta är över.

På kvällspromenaden kände jag mig som ett vacumpackat köttstycke, inte en hudbit förutom händer och ansikte fick sticka fram, fästingar och loppor gör sig ej besvär (inte idag i alla fall).

Tänkte på Lucas som exponerar sig fullt ut och skiter i vad som fastnar och inte i pälsen. Kunde inte låta bli att fota hans tassar, så maffiga.....och tro det eller ej, de luktar popcorn.



Kramis o voof L%L


Kommentarer
Postat av: "Anonymus"

Oj, så mycket elände för en liten loppa. Hade ingen aning. Hur stod man ut förr när loppor var vanliga. Det kanske är skillnad mellan fågelloppor och andra loppor? Skönt att det har lugnat sig.



Vd kommer det sig att Lukas tassar luktar popcorn? Busans luktade fotsvett.



Kramis

2009-06-18 @ 08:08:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0