Soliga dagar

Brände mig lite i går därför fick poolen vara i fred i dag, tog  i stället en runda på Backaplan och shoppade lite sommarkläder. En riktig trevlig förströelse om man inte gör det för ofta:)

Gjorde en sommarsallad på kycklig och pasta till middag, helt perfekt i värmen. Efterrätten blev nyplockade solvarama jordgubbar med vaniljgrädde.... gudomligt gott.....



....fick receptet av grannen (Helene) vispade äggulor med socker och vaniljsocker blandas med uppvispad grädde.....kan bara säga att det blev tio ggr bättre än vaniljvisp :)

Lucas tyckte förmodligen lika dant, han stod bredvid och hade nosen i bänkhöjd hela tiden. För första och enda gången (jag lovar) fick han (i stället för mina pojkar) slicka både visp och skål:) förmodligen en dröm för en jycke...
bedöm själva....

Ja matte..... ska du stå där länge och vispa???



Nä, lilla gubben nu är det din tur......



Skålen också kanske.....???? spana in grädden på nosen.......



På kvällspromenaden kopplade vi ihop båda hundarna igen.... vilken fantastisk känsla det var att se båda hundarna gå ihop  utan att vi höll i kopplet......



En ljuvlig promenad blev det i alla fall :)

Kramis o voof L&L

Kommentarer
Postat av: "Anonymus"

Såå smaskigt det ser ut. Lucas intygar också med sin simmiga blick och gräddiga nos. "Maja gräddnos" inte Lucas snownos.

Du frågade om du skulle ta något med dig. Gärna jordgubbar. Jag beklagade mig idag till mamma att här får vi bara tag i dyra och smaklösa gubbar.

Nyfiken på ditt klädinköp! / Kramis

2009-07-01 @ 12:05:14
Postat av: Mette

Han har det allt gött den där Lucas.

Kram Mette

2009-07-05 @ 09:29:48
URL: http://finnotto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0