Studenten, hej & hå

Nu ska det förhoppningsvis lugna ner sig med "projekt som måste göras", i flera veckor har det varit hets. Sista tidskrävande projektet var Fredriks student, den var i fredags och jag är fortfarande trött.
Massor av förberedelser med kläder, mat och presenter och med facit i hand så blev det jättelyckat och mycket folk. Eftersom Rickard agerade fotograf så tog jag inte så mycket bilder själv men här är i alla fall ett på studenten själv och brorsan.



( handen i bakgrunden ser ut att vara ute efter Freddans mössa:), fast egentligen är det bara farfar som vill klappa om sitt barnbarn)

Sen var det lastbilsfärd ner till Kungälvs centrum ( och 40 varv i rondellen ) som Fredde sa, Kungälv är som bekant inte stort men det hade varit mycket folk ute så det blev lyckat i alla fall.



Från klockan tre till tio på kvällen var det öppet hus, beräkningarna för mat och dryck höll men det blev inte mycket över.  Städningen fick Lasse stå för, själv jobbade jag hela lördagen och söndagen. Mängder av blommor pryder nu vartenda bord i huset, synd att de står så kort tid bara ( han kunde väl fått presentkort på blommor så kunde vi köpa ny bukett varje vecka och på så sätt förlänga studentfirandet :)



Eftersom Lucas hamnat lite i bakgrunden i allt detta ståhej så tog vi en rejäl runda i måndags och hade "leta godis" på ängen och som tack för att ha varit en väldigt snäll och lydig gosse trots allt folk och spring i dörrar så var det skinka som bjöds. Gissa om han var angelägen att hitta alla bitar :)



Sen sträckte vi ut oss på en bergsknalle och bara njöt av solskenet.



Måste visa mina klimatis som blommar också. Planterade dem förra året nedanför tallen (en blomma förra året och 8 i år), stammen på tallen är så ful så tanken var att dessa skönheter skulle få pryda och lysa upp den......o det gör dom verkligen. Kan bara inte fatta att jag inte gjort detta tidigare.



Kramis o Voof L&L

Kommentarer
Postat av: "Anonymus"

Oj vilken fest, han känner väl sig rejält firad kan jag tro.

"Stackars" Lucas som inte fått någon uppmärksamhet på så länge. Men han har faktiskt inte ringt och gnällt, så det har nog varit kul ändå.

Kramis

2009-06-11 @ 09:07:51
Postat av: Mette

O ett sånt fint kort på Klematisen.De andra korten är fina de med.Gillar korten på Lucas.Vackert namn har han oxå,som mitt äldsta barnbarn.

Kram Mette o Otto

2009-06-11 @ 21:54:08
URL: http://finnotto.blogg.se/
Postat av: Lisbet

Håller med du Mette, klematisen är underbar, bilden blev bara så bra, just nu mitt skrivbordsunderlägg:)

2009-06-11 @ 22:09:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0