Hot, hot, hot

Vilken helg...........värme och sol i mängder. Soltörstande som man är tar man tag i trädgårdsarbetet i så minimalt med kläder som möjligt, allt för att få en skön jämn färg på en blek kropp. Resultat: bränd rygg och axlar. Vi höll på med stenpartiet, fyllde på jord under stenarna eftersom det hade börjat svacka.
Så här är det varje år, jag är alltid brunare på baksidan än framsidan:)
Lucas tycker att det är "så där" med värmen, svalaste platsen just nu är lilla toan med klinkergolv.



Båda killarna hade kompisar hemma i helgen, fick press på mig att sätta upp poolen. Sagt och gjort, Rickard och Josef hjälpte till att packa upp och lägga ut. Grannen bidrog med sin vattenslang vilket påskyndade fyllningen med ett antal timmar.



Men nu är den på plats och fortsätter det fina vädret kan vi förhoppningsvis njuta av många bad denna sommar.

En annan njutning var det här....



"Som handen i handsken"...eller ?! Rickard hade en kompis på besök, klart man passar på.....nä, körde gjorde jag inte men mersmak........absolut.

Helgen avslutades på favoritplatsen i hängmattan med boken i knät och ett glas kallt rosévin på en pall brevid. Det här är sommar och ledighet när den är som bäst.



Kramis o voof L&L

Kommentarer
Postat av: "Anonymus"

Ha ha, tacka grannen för slangen....tänk att hinka ut allt det vattnet.

Hängmatta är något jag önskar mig och den skall vara blå och det skall stå "Berit" på den. Det ser så himla gott ut och jag har planerat att skaffa mig en och hänga på altanen.



Läcker bil! Läcker brud!



Men nu till ansvaret: Lucas ringde igår och var måttligt irriterad......han söker sig till kallaste platsen i huset....hm, men vad får han ligga på? Jo en matta, som värmer "gott" om lilla magen. Antingen tar ni bort mattan och låter grabben njuta lite han också eller så får det bli djurskyddsombudet som rycker ut igen!!!!



Ja, pust och skratt i värmen, nu skall jag hem och försöka hitta en sval plats till mig.



Kramis

2009-06-01 @ 16:32:25
Postat av: Lisbet

Blev själv lite full i skratt när jag såg mattan, saken är den att han plockar själv bort mattan när han inte vill ha den, några vift med tassarna så ligger den i en hög under skåpet (skickar videobevis nästa gång)Kramis L

2009-06-01 @ 16:41:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0