Äntligen :)

Var och köpte en ny Rauter i går, fick tips från Rikards kompis Calle angående "modell" (om man nu kallar det så). Tur var väl det, det finns nämligen ett gigantiskt utbud. Stod och glodde på en hel vägg av rautrar, prisklass allt från 299 till långt över tusenlappen. Hade jag i detta läget bett en försäljare om hjälp så hade jag förmodligen hamnat i den övre prisklassen, litat på att försäljaren vet vad han pratar om, gått till kassan, betalt .......och känt mig blåst.
Så är det alltid, eftersom jag är helt nollad när det gäller komponenter och tillbehör. Tanke på väg till bilen: - Undrar hur mycket han fick i provision och hur mycket jag verkligen behöver den kapacitet jag köpt.... mutter..mutter...mutter.
Tack Calle för tipset, kände mig för första gången riktigt proffsig när jag gick in, tog vad jag ville ha, betalade och gick ut.

Har börjat med Lucas medicinering av "hakan", tvätta med schampo och stryka på cortisondroppar. Inte lätt att sitta still men bättre än tvingas gapa och svälja.

Nu ska vi ut på en cykekelrunda, marken är ren från snö och is, dessutom torr så vi slipper torka föroreningar från magen och tassarna. Återkommer om alt inte går planenligt:)

Oj, höll på att glömma.......paientkortet.....here you are


Kommentarer
Postat av: Berit

Proffs på elektronikprylar ska ingen skylla mig för heller, ser mer ut som en fågelholk när jag skådar dylika ting. Tittar mest på designen... Kvinnligt fenomen?



Patientkortet är nog ett med det mest guliiga jag sett på länge, gulleplutt. Lämnar han fram det själv hos doktorn (veterinären) också....

Hoppas han snart blir bra på hakan. Kliar det eller på annat sätt besvärar honom?



Kramisar och ishavsvindar från Dalsland

2009-03-05 @ 13:40:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0