Cykelsväng

Så, nu har vi cyklat, fast inte så långt som igår. Behövde inte dra honom uppför sista backen idag.
Det blev en sväng upp till Backavallen där vi parkerade cykeln sen gick gick vi upp i skogen för att träna. Ännu bättre resultat idag, nu låg han kvar när jag cirkulerade runt honom, både i sittande och liggande position.
"Fot" funkar hyfsat, det är när jag stannar då ska han sätta sig fint vid min sida men nja.....han intar hellre en sittande variant framför mig så jag absolut inte ska missa målet för belöningen, mera träning på den alltså.
Sen att gå fot i rask takt och sen sakta ner går riktigt bra (kommandot "sakta" har vi övat på innan när jag cyklar med honom) eller så var det rent flyt att det funkade idag:)

Titta här så fint jag sitter! -Kan det bero på att matte håller en köttbullebit i handen?!

Jo, det stämmer men han fick engagrea sig för att få den.



Vi avslutade med lite sök i blåbärsriset men kan bara konstatera att det funkar bättre med hårda godisar på marken. Bitarna jagslängde ut fastande mellan "tårna" på honom " åh så nära, jag kännner lukten men va fasiken är den eländiga köttbullen" Matte fick sig ett gott skratt iallafall./Kramis

Kommentarer
Postat av: Anette

Vad duktiga ni är med träningen! Bra jobbat!

Var 100% konsekvent med att inte ge honom nåt godis när han sitter framför dig så ska du snart se att han kommer på att det är bättre att sitta vid sidan...!

2009-03-12 @ 14:30:46
URL: http://www.taxenshundskola.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0