Disiga måndag

Vaknade inte till något vackert väder idag, dis och lätt duggregn. De lockade inte att gå ut precis men idag så ska vi ta itu med de nya träningsuppgifterna. Så på med rejäla kläder och packa ryggsäcken.......fast kaffe först (det går bara inte att komma igång utan det).
Planerade att cykla en sträcka, sen en lagom promenad innan övningarna, avsluta med lek o promenad och cykla hem. Perfekt att göra de dagar jag är ledig eftersom det tar sin lilla runda tid, inget blir ju bra om man har bråttom:)

När korvbagen satt på plats gjorde Lucas likadant, han var som ett plåster på min vänstersida (det är magiskt det här med belöningar). Vi övade mycket på "gå runt" och sitta "framför" och eftersom jag måste ha honom kopplad blev det lite strul med linan. När han går runt gör även kopplet det (runt mina ben alltså), lite strul men jag lyckades hålla mig upprätt. Vi lär nog aldrig vinna på tid i Rallylydnad eftersom jag måste trassla mig ur kopplet vid hälften av momenten:)
Fick mig några tjyvnyp i fingertopparna idag igen. Det är när vi ska göra momentet "sitt framför" som mina fingrar ligger risigt till. Från min vänstersida ska han gå i en halvcirkel framför mig och sätta sig vänd mot mig, jag visar med händerna hans position och han följer dem noga sen gör han ett skutt upp i luften för att nafsa åt sig korvbiten i min hand. Så här får vi öva mycket, måste få han att hålla sig på marken om inte annat för att spara mina fingrar:)

Vi avslutade med lite "gömmakorviträd" och kamp med pinnar. En hel petflaska med vatten gick åt, tur att matte hade två,
det är både varmt och svettigt att trassla sig ur koppel hela tiden.
Summa summarum en lyckad tur:)



Kramis & Voof / L&L

Kommentarer
Postat av: Berit

JAg minns så väl det där med populära korvfingrar, min fingertoppar var blå om vi hade tränat en helg. En gång en herre fram som älskade labbe: Ååå så söt, får jag bjuda på en hundgodis. Jovisst det fick han ju......aaj, kan du vara snäll och spotta ut mina fingertoppar nu... Ja ja, det gäller att som hungrig hund att inte missa tillfället.



Dagens kort på L&L jättegillar jag!

2009-03-17 @ 18:17:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0