Morgonsstund har .....

Jo, så är det...när man väl har kommit upp. Hörde på nyheterna igår att det skulle bli dåligt väder idag men morgonen skulle ge lite sol. Mycket riktigt, solen lös redan kl 07.00, lite kaffe innan utgång är förstås ett måste annars funkar det inte.
Körde Fredrik till skolan så promenaden blev förlagd till Kungälv. Det visade sig att dagens lektioner var inställda men han hade körlektion 8.20 så det pasade ändå bra.
Gjorde lite övningar men fick inte Lucas att focusera så bra, tror att det beror på "kexfabriken", vilka dofter. Efter 25 minuters promenad mellan hus och över torg så bara vi stod där ...... framför entren på kexfabriken. Hur hamnade vi här???? Hmmm......dofter kan vara förädiska, tur att matte hade glömt plånboken hemma.
Det blev rask takt tillbaka till bilen, där vi väntade in Fredde.

En klapp på huvudet i all välmening men jag tror han hade kunnat vara utan.
(spana in öronen, det är inte Freddes hand som håller ner dem)



Det här var bättre.




Fredrik fick köra hem, det blev en sväng över Kärra, Säve och Tuve, lite för långt tyckte Lucas som hade långtråkigt och dregglade ner hela bakrutan av leda. Väl hemma var det bara racer genom huset och ut på den älskade altanen.
Nu börjar det mulna på, så visst gjorde vi rätt som var ute tid:) I morgon ska jag nog unna mig att ligga kvar i sängen lite längre, är ju trots allt ledig. Helgen går i jobbets tecken så någon sovmorgon blir det inte förrän på måndag i så fall.
PS.
Hej Anonym och tack för dina rader, kan tala om att han är lika behaglig på insidan
som han är vacker på utsida, en underbar jycke./ Kramis till alla

Kommentarer
Postat av: Berit

Hi hi, visste inte att jag var anonymus.



Ja, va bra att du påpekade det med öronen, jag trodde att det var Fredriks hand. Men jädjaj va jag flabbade loss när jag fick din förklaring.



Hörde lite inside information, att det blir dräggel i bilen när man blir påtvingad extra utflykter i bilen som ALLA familjemedlemmar är medvetna om att någon inte gillar!!!

Hoppas dylika utflykter inte upprepas. Se det här som en varning.

Hälsningar Dalslands ideella djurskyddsförening, ordf.

2009-03-12 @ 13:11:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0