Promelull

Det är precis vad vi har ägnat oss åt idag...promelull, en slö variant av promenad. Både morgon och kvällspromenaden var i slöaste laget men sååååååååååå skööööööööönt. Att bara få bromsa upp och njuta av nuet, solen, dofterna och ljuden, man gör det alldeles för sällan. 
Lucas protesterade bara en gång och det var när jag skulle fotografera honom och solnedgången, han var ju tvungen att sitta still :(

Duktig gosse.........fick ett ljudligt fnys till svar:)
 

Att fånga den vackra vyn man hade för ögonen hela promenaden med kamera är näst intill en omöjlig uppgift som synes, det blir så fjuttigt. Men strunt samma den sitter på min näthinna och jag kan plocka fram den när jag vill.

I går tog jag en "ögonblicksbild", den varade bara några sekunder och jag hade för en gång skull kameran i handen.
Lucas hade ätit och var på bushumör så jag kopplade honom till löplinan. Han puffade runt med sin igelkott (mjukisdjur),
det brukar bli några vänder fram och tillbaka i spurttempo sen slänger han sig på gräsmattan och pustar ut.

Spana in hur lägligt igelkotten har hamnat, sittande med Lucas lina mellan tassarna.
- nu är det min tur att bestämma
Visst är det sött.......sekunden efter är Lucas på benen och  "kotte" ligger som han brukar.


Vi är katt och fågelvakt denna vecka grannarna är på semester till varmare breddgrader. Nymfparakiten Fiffi har fått en plats på köksbordet och är sådeles i focus hela tiden och stortrivs med det.
Hon har fått färska äpplekvistar som hon vässar näbben på och kliar sig i nacken med, lättroad:)


Katten Moses håller sig utomhus hela dagen. På eftermiddagen är det en liten matstund vid friggeboden. Lasse ropar på Moses och han kommer som ett skott, där har Lucas en del att lära.
Efter maten och lite kel drar han i väg på nya äventyr.
På natten är han inomhus och snart är det dags för mig att ropa in honom, (han vistas i deras hus) Lucas hade inte uppskattat sällskapet:)
Så...kramis, voff, mjau och kviddevitt från oss alla.

Kommentarer
Postat av: Anonymus

Kviddevitt på dig oxå! Längtar såå efter dig när jag läser dina rader, det är tur att det snart är lördag!

Kottes tillfälliga makt över Lucas är urgullig.

Jag håller med Lucas........inga katter, de skall sitta i träd.



Kramis

2009-03-24 @ 08:11:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0