Sketakallt....fy hundan

Trodde att linserna spelade mig ett spratt i morse när jag såg temperaturen på utsidan.........8 MINUS...........Lucas...vi bäddar ner oss igen!
Kunde ha varit skönt, men det fanns det inte tid till, mycket som ska hinnas med innan arbetet.
Började med att släppa ut Moses och hämta in morgontidningen (väl påpälsad). Tänk om man kunde vara som djuren, de går från +20  till -8 utan att ens kolla efter något att ta på sig =)
Den här lilla kissen hade så bråttom att komma iväg så jag hann nätt o jämt knäppa av en bild.



Det finns en till som skulle önska sin frihet just i detta ögonblick..................en som inte alls är så förtjust i att matte springer över till grannen o pratar gulli gull med en katt.
Han har full koll på varje steg jag tar utanför vår tomt :)
.......eller hur :)             ( jag tog bilden från grannens trappa)


Men lilla gossen fick sin belöning, idag blev det en efterlängtad lång cykelrunda. Belöning för honom, bestraffning för mig, vilket jag inte trodde när jag startade.
Undertiden jag drack mitt kaffe steg temperaturen, så när det var dags var det nollgradigt ute. Perfekt och dessutom solsken, kunde väl inte drömma om att detta skulle bli en riktig "sketrunda".
Jag säger bara KALLT; KALLT; KALLT.........fy f-n va kallt. Isande motvind, näsa som rann oavbrutet, cykelstyre som fastnade i jackan  och trampan som stötte till ankeln varje gång vi gick en bit. Jag har nog aldrig svurit så mycket på en promenad någonsin. Lucas däremot var helt oberörd, tyckte nog att matte gnällde lite väl mycket.
Sol ute, sol inne......men sol i sinne lös med sin frånvaro. Blev dock bättre när vi väl kommit innanför dörren och ansiktet tinat något. Lucas gjorde som han brukade, ut på altan, sörpla i sig vatten sen en tupplur i solskenet.
Denna gång fick "kotte" vara huvudkudde......visst är det gulligt :)


Efter en varm dusch var till och med jag tillfreds och betydligt lugnare så resten av dagen förflöt smärtfritt. Nu är klockan snart läggdags.........igen, Lucas har gosat till sig i saccosäcken och jag ska snart göra detsamma i min bädd.
Kramis o voof /L&L


Kommentarer
Postat av: Anonymus

2009-03-26 @ 17:24:15
Postat av: Anonymus

Har är urgullig när han kollar katt-matte. Också när han använder sig av kudde - kotte.

Moses ser ut att vara en vacker och välmående katt. Adams Prippen ser likadan ut.



Vi har precis lika kallt och med pinande vind, brrr



Kramis från nordliga Dalsland



2009-03-26 @ 17:29:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0