Snönos:)

Lite kul info från rasstandarn om Sibirien Husky, där står det att läsa: Nostryffeln ska vara svart hos grå, bruna och svarta hundar och leverfärgad hos kopparfärgade hundar. Den får vara rosa hos helvita hundar. Den skärstrimmiga "snönosen" accepteras.= SNOWNOSE
Har läst någonstans att snownose dök upp hos vissa hundar endast på vintern, på sommarhalvåret var den svart. (kan se framför mig Huskies som plöjer med nosen i snön och skaver bort den svarta färgen:)
Så här var det med Lucas de tre första åren, på sommaren var den svart för att sen övergå till skärstrimmig och tillbaka igen till svart på sommaren. Från år fyra blev det skärstrimmiga standard för Lucas även om den mörknar något under sommaren (solbränd kanske:)
Kramis från min snownose och mig.

Kommentarer
Postat av: Anonymus

Mums, vilket gulligt namn, snownose. I like it.

Nu när du skriver detta kommer jag ihåg att du har berättat det förut, troligen när ni köpte honom. Spelar ingen roll, han har snownose och det är urgulligt, precis som hela grabben är.

Pyssipyss

2009-03-19 @ 16:25:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0