Lucas Recept

Jo, belöningen togs med hem, där grävdes det ner eller rättare sagt han puttade det under lekstugan och puffade med nosen så jord och gräs kunde täcka härligheten.

Lucas recept på "gott godis".
     1 st torkat grisskinn, grisöra, knorr eller tjursnopp
     Jord, gräs eller annat material som täcker bra
     Vid mjukt underlag: använd tassen och gör en liten grop, placera godiset mitt i, ta nosen till hjälp och täck över med    jorden du nyss grävt upp.
     Vid hårt underlag: använd nosen till att putta löv, grus eller vad som finns tillgängligt till att täcka läckerheten.
     Låt detta marinera i ett antal timmar eller allra helst ett helt dygn.
Oa´la.......o du har just skapat världens bästa godis:)

Enda gången han har gett sig hän med en gång är när han får ett nykokt köttben, men vilken hund hade inte gjort det.

Det har varit lite skralt med skrivandet de senaste dagarna, han har skött sig alldeles för bra. Kanske ska dra ner på inlärningen så han kan ge mig material till att skriva.
Skämt å sido, våra promenader har varit intensiva pga mitt arbetsschema, jag har helt enkelt inte gett han något utrymme att hitta på hyss, full koll från utgång till hemgång. Men nu är det några lediga dagar framöver och därmed långa promenader/cykelturer där mycket kan hända. Kramis  L&L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0