Blåsigt & Shakti

Uj vad det vindar idag, inget cykelväder precis. Lyckas alltid ha motvind, spelar ingen roll vilket håll jag väljer, vinden gör likadant.
Det blev promenad, snabbvarianten. Lucas fick lulla i skogen en stund men det blev bara halva rundan, lite otäckt att gå i skogen när det blåser så mycket, en gren eller nedblåst träd huvudet vill vi undvika.
Sen var det dags för snabbrundan, väskbäraren drog sig diskret åt sidan och trodde att det kanske skulle hjälpa...icke.
Vi körde 40 minuter rakt av......


Aj...attans...skit o pannkaka.....................telefon ringde och jag snubblade på sladden till datorn när jag skulle svara, både datorn och jag flög i golvet. Men som synes så klarade den fallet bortsett en förlorad skruv, jag klarade också fallet bortsett två ömma knäskålar:)

Nu till fortsättningen.......vi avslutade vår promenad med att slinka in i gymmet (hade nycklarna med mig och det var över en timme kvar till öppning). Lucas fick gotta sig med en skål vatten och liggplats i entrén medans matte körde rygg och bröstövningar, sen var det på med väskor igen för färd hem.
Trött, nöjd och belåten (ser så ut iallafall) har han intagit en hysad blåsfri del av altan för att pusta ut på.



Han låter sig ickes störas av varken blåst eller mattes dunk mot fönsterrutan när hon ska ta kort genom glaset:)

SHAKTI     Indisk spikmatta



Har börjat använda min shaktimatta (spikmatta), har fått tips att lägga mig på den inna läggdags för man blir så trött. Sagt och gjort, Lasse hade redan somnat när jag smög ner min lilla matta i sängen och la mig.......ooooooh attans vad vassa piggarna är. För att få effekt (stimulerar akupressurpunkter, bra för de flesta ryggproblem) så bör man ligga 10 till 20 minuter, kom på alldeles försent att jag inte såg klockan i mörkret, den stod på sängbordet till vänster om mig. Att röra sig, om än väldigt lite är inte att rekommendera (jag lyfte armen för att ta klockan, ska aldrig tänka den tanken igen).
Efter ca 5 minuter kändes ryggen som en stor pulserande enhet och det hettade rejält, smärtan från piggarna avtog och även om njutning är lite väl starkt att ta till så kändes det skönt. Tror att jag kanske låg i tjugo minuter och kan säga att jag somnade gott efteråt.
Ska testa i kväll igen.....med klockan i handen denna gång:)

Kramis o Voof L&L

Kommentarer
Postat av: "Anonymus"

Det var ju konstigt, kommentarerna kom ju med i alla fall imorse.



Jaha, fakir lillasyster, det där ser ju häftigt ut...vågar kanske prova vid något tillfälle?????

Lucas har INTE ringt, har du varnat eller hotat honom?



Kramis

2009-05-27 @ 20:23:05
Postat av: Lisbet

Nix.....endast matransonering :)

2009-05-28 @ 16:10:54
Postat av: Mette

Ja gud va det blåste.

Alla snackar om denna sprikmatta.

Snart åker jag väl dit på en sån.

Kram Mette

2009-05-28 @ 19:09:40
URL: http://finnotto.blogg.se/
Postat av: Mette

Du får ta det lite lugnt

2009-05-28 @ 19:12:05
URL: http://finnotto.blogg.se/
Postat av: Anonym

Denna fantastiska "matta" som blivit som ett "gift..det är som livet före och efter Shaktimattan...

2009-06-23 @ 10:04:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0