Ridläger

En härlig helg är till ända och sju själar har tillgodosett alla sina sinnen. På Stora Kråkhult i Tibro har både kropp och själ fått sig en omgång, här snackar vi "all inclusive". Härligt boende, underbar mat, ridturer både lördag och söndag, bubbelpool och vin (tror jag fick med allt).
Fredagen var en mjukstart, vi blev tilldelade vårt boende sen var det uppdukning vid badet med vin, chips o godis och bara "plums" i bubbelpoolen.

Gott gotti gott gott.......



......men varför sluta där, färdkost har väl alla hört talas om :)



....å dé vet ju alla hur glad man blir av det :)



Måste erkänna att ögonlocken vägde bly efter middagen sen på kvällen. Behöver väl inte tala om att vi somnade som stockar efteråt.

Solstrålarna hälsade oss välkommna när vi rullade upp gardinen på lördagsmorgonen, uuuuuuuunderbart. Efter frukost var det samling i stallet och vi blev tilldelade hästarna.
Neisti hette min förtrogne, en riktig sötnos (men det är dom ju allihop)



Här har vi Kerstin med sin.........(jag o namn alltså)



....och Carina med sin.......(som sagt)



Men den absolut sötaste av alla är nog ändå "Ödlan" som Lena hade förra året, i år var det Ragnhild som hade första turen. Lägger in ett kort från förra året, spana in öronen de är helt obetalbara:)



Det fina vädret till trots så lyckades vi inte komma undan skuren i år heller........och dessutom på samma ställe, dock inte med samma intensitet så vi torkade något sånär på vägen hem denna gång :)

Min lilla häst var en riktig liten "fislisa", det pruttades hej vilt till förtret för de som låg bakom oss, själv njöt jag av skogens dofter och ickefisande hästar framför, sorry ladies, (fast jag hade ganska skoj åt det)



Både lördag och söndag bjöds det på fika i skogen, vilken miljö......vilken natur......alla verkligen njöt av både vyn och dofterna o Lena av lite till:)



Efter varje ridtur är det "Hästens skål", foten på stolen och botten upp med en jäger. Efter tredje ritten var det inte helt enkelt att svinga upp foten på stolen men vad offrar man inte för traditionerna:)



Kan som avslutning bara säga att detta har varit en underbar helg med ett underbart gäng. Kanske inte bara talar för mig själv när jag säger att det är en öm kropp som intar sängläge om en liten stund.
Kramis & gnägg L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0