Hej Igen

Det blev lite längre än jag tänkte mig det här uppehållet, men så är livet ibland Nu har sommaren övergått i sensommar och i morse fick man en känsla av höst när termometern inte nådde längre upp än 8 plusgrader.

Kantarellplockningen har kommit i gång och man blir lika lycklig varje gång man ser en liten gul tuva.



Sen är det lika ljuvligt att sitta och rensa och fylla den ena burken efter den andra.



Visst är det vackert....



Lucas kanske inte var lika road som jag och Lena, lite väl mycke stopp och väntan för hans del :)



Har varit ute på en ridtur med jobbet också, denna gång i Vedum, ett jättefint ställe. Vädret var dock inte på vår sida, de första två timmarna klarade vi oss skapligt men sen öste det på mer och mer. Men av någon anledning så bryr man sig inte så mycket när man sitter i sadeln, man bara njuter av naturen och dess härliga dofter samt en skön tult.

Här är jag och Ballerina (fast det var en han)



Kerstin med....tja, hoppas du skrivit upp namnet Kerstin :)



...och Siv med....ja, det gäller dig med Siv, jag är urusel på att komma ihåg :)



Måste visa mina fina luktärtor.... här har jag gått i flera veckor och trott att jag satt sockerärtor, bara gått och väntat på att ärtskidorna ska dyka upp....och så börjar det blomma??????????
Missen ligger i att etiketterna jag satte på alla försådda små lådor blev blöta och oläsliga och luktärt är väldigt lik vanliga ärtor när de dyker upp i jorden så tja...tänk så det kan bli:) Fina är de i alla fall och luktar gudomligt.



Förhoppningsvis dröjer det inte så länge tills nästa gång jag får skrivlust :)

Kramis o voof L&L


Kommentarer
Postat av: "Anonymus"

Hej va kul att du är tillbaka i etern igen!

Så mycket ögonfröjd, både svamparna och blommorna. Mest blommorna!

Ja, det är ju det här med "stackars" Lucas, att han alltid skall behöva vänta. Nu nämnde han ju inget häromdagen när han hade chansen så jag tolkar det som det ändå är rätt okej...hi hi

Kramis

2009-09-14 @ 11:10:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0